Vasaku külje taastamine

Vasaku külje taastamine

2021 aasta septembris alustasin bussi vasakpoolse külje lahti harutamist. Enne tööga alustamist oli kindlalt teada, et paigaldada on tarvis uus välimine küljekarp, küljepaneelile keevitada uus alumine serv ning ehitada B piilari alumine ots uuesti üles. Nagu ikka, siis esialgne kalkulatsioon kõige hullem ei tundudki, kuid selle bussiga tegeledes olen õppinud, et roostesed üllatused võiks olla tema teine nimi.

Roostes materjali eemaldamine ja pindade puhastamine

Esimese hooga eemaldasin küljepaneeli alumise osa ning küljekarbi välimise sektsiooni. Olles tutvunud avanenud olukorraga, sai selgeks, et ka küljekarbi sisemine sektsioon pole enam taastamist väärt ning on mõistlik tervenisti asendada uuega. Lõikamine jätkus, seejuures haarates kaasa ka osa põrandaplekist, mis oli tugevama roostekahjustusega. Viimasena kärpisin B-piilarit ning osaliselt tuli veidi hakkida ka rattakoobast, et vabaneda ka seal üles seatud ussipesadest.

Rattakoobas

Aasta lõpus mõtlesin, et peaks natuke pingutama ja kasvõi väikse sutsu bussi juures ära tegema, et vähemalt mõne augu saaks vana aasta sees veel kinni. Läks nii, et kui juba sooja saab sisse, siis võib nii mõndagi saada tehtud.

Põrandaplekk ja küljekarbi sisemise plekk

Põrandaplekilt oli tarvis eemaldada umbes selline 5 cm riba. Selle riba eemaldamine polnud probleem, pigem oli küsimus, kuidas valmistada sinna kenasti istuv tüki niimoodi asemele, et säiliks originaalne ilme. Uus originaal VW põrandaplekk (kood 253 801 403 C) on tänavapäeval veel täitsa saadaval, aga siin olukorras ei olnud see valikute hulgas. Meie bussi põrand ei olnud lihtsalt veel piisavalt mäda selle investeeringu jaoks :).

Saanud põrandapleki korda, võtsin järgmisena ette küljekarbi sisemise pleki (VW kood 253 801 251) paigaldamise. Kasutasin JP Group-i alternatiivdetaili koodiga 1181001170, mis on tegelikult ürpis kallis tükk B-varuosa kohta, kuid siin kehtis täpselt ütlus, et saad seda, mille eest maksad. Tegemist on väga hea sobivusega tükiga, mis ei nõua ühtegi täiendavat modifikatsiooni.

B-piilar

B-piilari juures oli tarvis ehitada uuesti üles piilari sisemise ja välimise pleki alumine serv. Välimise pleki (VW kood 251 809 253) taastamisel sain abiks kasutada AHSchofield-i remontpaneeli, sisemise serva taastamiseks valmistasin vajaminevad tükid ise.

Vaatamata sellele, et piilari välimise pleki taastamiseks olin hankinud remontpaneeli, tuli seal vormida üsna palju täiendavat materjali juurde. Ilmselt antud remontpaneeli on siis veidi meeldivam kasutada, kui piilari algupärast vormi oleks veidi rohkem alles.

Küljekarbi välimine plekk

Küljekarbi välimine plekk (VW kood 251 809 293) oli mul hangitud VW originaal tükk. Siin oli tarvis vaid detail valmistada keevitamiseks ette ning seejärel keevitada paika. Seest poolt värvisin karbi üle 2K epokrundiga, keevitatavad kohad katsin vasepõhise keevituskrundiga.

Kui küljekarp oli saanud kokku, oli järg panna paika viimane detail selle komplekti juures. VW kutsub seda küljekarbi ühenduseks põrandapaneeliga (VW kood 251 809 277). Kuju mõttes parajalt vastik tükk, kuid kahjuks pole seda uue originaalosa või alternatiivina saada. Meie bussi olemasolev tükk enam taaskasutatav polnud, seega jäi üle vaid variant valmistada ise uus.

Küljepaneeli alumine serv ja polstri kinnitus

Enne kui asusin viimase detaili paigaldamise juurde, milleks oli küljepaneelile uue alumise serva keevitamine, otsustasin enne paika panna salongi jääva küljepostri alumise serva kinnituse (VW kood 251 809 335). Meie bussi detail siin jällegi enam taaskasutatav ei olnud, kuid õnneks aitas hädast välja sügisel doonoriks toodud sinine Transporter. Eemaldasin sealt vajaliku tüki, käsin sellel mõned kahtlasemad kohad liivapritsiga üle, katsin keevitava ala keevituskrundiga ning põhimõtteliselt oligi vajaminev osa paigaldamiseks valmis.

Küljepaneelile (VW kood 253 809 159) uue alumise serva paigaldamine oli tagant järgi meenutades parajalt närvesööv ettevõtmine. Tegemist on ikkagi detailiga, mis jääb pärast väga nähtavale ning kuna tehtav keevitusliide pidi tulema ebameeldivalt pikk, siis oli väga reaalne oht see külg kumeraks, nõgusaks või lausa lainetama keevitada. Selleks et neid kõiki võimalikke ohte vältida, proovisin selle plekki keevitamise ajaks võimalikult hästi toestada ning keevitamise käigus hoida metalli jahedana. Plekki sirguse mõttes sai tulemus selline tugev 4/5, keevituse kvaliteediga jäin aga väga rahule. Taastamiseks kasutatud remontpaneel kandis AHSchofield kirju ning kuju mõttes sobis see kenasti.

Viimaks, kui tundus, et siin ehitustandril on vajalikud keevitustööd nüüd tehtud, katsin kõik halja metalli 2K epokrundiga. Ilmselt kulub selleni veel üksjagu aega, enne kui bussi saab saata värvija juurde, seega loodame, et need parandatud kohad ei jõua vahepeal uuesti roostetama hakata.

Kasutatud remontpaneelid

DetailVW paneelRemontpaneel
B-piilari välimine plekk251 809 253AHSchofield remontpaneel
Küljekarbi sisemine plekk253 801 251JP Group 1181001170
Küljekarbi välimine plekk251 809 293251 809 293
Küljepaneel253 809 159AHSchofield remontpaneel

Kokkuvõte ja järgmised sammud

Selle postituse käigus kajastatud tööd on tehtud ajavahemikus september 2021 – veebruar 2022. Reaalseid töötunde tuli aga 110 tunni jagu. Tööde periood venis sekord pikemaks, kuna vahepeal vajas natuke hoolt meie igapäeva auto ning seejärel läksid ilmad külmemaks, mis ei soosinud enam tegutsemist meie kütteta garaažis.

Järgmises postituses tuleb juttu esimeste poritiibade, astmelaudade ning juhi- ja kõrvalistuja põrandapleki taastamisest.

1 thought on “Vasaku külje taastamine”

Vasta Mark-le Cancel Reply

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga

%d bloggers like this: