Vasakpoolse tagumise nurga ja rattakoopa korrastamine

Vasakpoolse tagumise nurga ja rattakoopa korrastamine

Aprilli keskel leidsin, et oli paras aeg võtta ette bussi vasak rattakoobas ja nurk. Eelnevalt tehtud inspekteerimise järgi võis arvata, et ees ootavad väga sarnased tööd, mis olin teinud juba teisel küljel. Mõni koht võib olla on natuke kehvemas seisus, teine jällegi paremas. Kuna teise küljega tegeledes oli tekkinud juba veidi kogemusi, siis eeldasin, et ajaliselt võiks seekord minna kiiremini. Pakkusin, et seekord saame hakkama alla 160 tunniga. 🙂

Roostes materjali eemaldamine

Esimene samm oli lõigata maha kõik, mis mäda ja vajas lappimist. Eemaldamisele läks poritiib kogu täiega, nurgapaneeli alumine serv koos alumise paneeliga, õhusuunajakasti mädad servad ja pagasiruumi põhja pehmeks roostetanud sektsioonid. Küljepaneeli alumine serv, mis jääb rattast ettepoole, läks maha lõikamisele, et saada ülevaade, mis toimub seal all oleva C-piilari alumise otsaga.

Õhusuunaja

Õhusuunaja (VW kood 251 801 559 A) parandamise tegin siin küljel ära kiirelt ja konkreetselt. Keevitada tuli kaks uut serva ja tulemus sai igati hea. Eks see oli kergem keevitamine ka tegelikult, kuna ligipääsud olid siin head.

D-piilar

Nurgapaneeli parandamine sai alguse seestpoolt. Taastamist vajas nurgapaneeli sisemine liide (VW kood 251 813 399). Kuivõrd tegemist on suhteliselt kitsa kohaga, siis seal asjatamine nõudis päris järjekindlat ja rahulikku lähenemist. Üllatuslikult sai lõpuks tõdeda, et vana materjali eemaldamine, ilma kõrvaliste kahjustusteta, oli isegi keerulisem kui sinna urruauku paranduspaneeli asemele keevitamine.

Nurgapaneel

Nurgapaneelile (VW kood 251 813 367) oli tarvis paigaldada uus alumine serv koos liitega (VW kood 251 813 361), mis loob ühenduse õhusuunajakastiga. Alumise serva remontpaneeli lõikasin, analoogselt teises nurgas tehtuga, väiksemaks. Peale sellist kärpimist sai remontpaneel paremini kokku klappima auto küljes oleva paneeliga. Nurgapaneeli ja õhusuunaja liiteks kasutuatud JP Group-i paneel (JP Group kood 1180650670) modifikatsioone ei vajanud

Peale alumise serva taastamist, oli vaja veel natuke lappida nurgapaneeli ja tiiva vahele jäävat serva.

Viimane samm selle nurga juures oli paigaldada alumine paneel (VW kood 251 813 357). Kasutasin JP Group remontpaneeli (JP Group kood 1180650570), millele tegin analoogsed modifikatsioonid nagu parempoolse nurga juures. Peale seda oli juba vaid külge keevitamise vaev.

C-piilar

Kui nurgapaneel sai korda, oli aeg liikuda ettepoole ning võtta ette C-piilar (VW kood 252 809 353). Paremal pool oli C-piilaril alumine serv suhteliselt hävinenud, kuid meeldiva üllatusena oli siin pilt suhteliselt kena. Vist võib öelda, et siin sai õigel ajal jaole ning pääses minimaalse lappimisega.

Sillakinnitus

Peale bussi põhjapesu oli näha, et ka vasakpoolse sillakinnituse (VW kood 251 803 197) juures on mõningad probleemsed kohad. Kui olin küljepaneelilt eemaldanud sillakinnituse kohale jääva osa, oli tegelikult näha, et pealt poolt tundub asi vägagi kena, kuid mida rohkem proovisin saada ülevaadet, mis toimub selles kinnises karbis sees pool, sai üha enam selgeks, et tuleb ka siin see karbi kaas (VW kood 251 809 397 A) pealt lahti lõigata.

Küljepaneel

Siin oli näha, et paneeli (VW kood 251 809 159 B) alumises servas, mis jääb sillakinnituse juurde, on kunagi toimunud miskisugune väiksem muljumine. Plekil oli üsna kole mõlk, mis on proovitud pahtliga ära kaotada. Kuivõrd sillakinnituse ja C-piilariga tutvumiseks oli nagunii vaja ruumi teha, siis ei hakanud end selle mõlgiga vaevama ning lõikasin probleemse koha välja, et see hiljem remontpaneeliga asendada. Muus osas siin suuremaid üllatusi rohkem polnudki – nagu ikka, paar väiksemat lappi siia ja sinna.

Remontpaneeliks oli valitud ka siin küljel Van Wezel-i nimega tükk (Van Wezel kood 5870141), mis ei ole kohe otseselt parandamiseks kasutatav. Kuivõrd paremal pool olid analoogsed modifitseerimised juba läbi tehtud, siis seekord oli vaid natuke joonistamist, lõikamist, keevitamist, lihvimist, painutamist ja valmis ta oligi. Tegelikult oli selle tüki ettevalmistamine oma pool päeva tööd, seega tasub pigem natuke rohkem investeerida ja osta JP Group-i pakutav originaalilähedasem alternatiiv.

Enne, kui sain hakata seda värskelt valminud remontpaneeli oma kohale keevitama, eelnes tegelikult veel omajagu pusimist selle küljepaneeliga. Kuna me soovime oma bussi taastamisel kasutada võimalikult vähe pahtlit, siis ütleme nii, et selle soovi nimel sai veel päris palju haamri klõbistamist kuulda.

Pagasiruumi põhi

Siin polnud muud kui ketaslõikur kätte, usside poolt räsitud metall välja lõigata, doonordetailid ettevalmistada ning paika keevitada. Juba ootuspäraselt oli kahjustuse ulatus võrreldes parema küljega praktiliselt identne. Kui tuua veel mõni analoogse kahjustusega buss, siis võiks neid plekke vist juba kinnisilmi vahetada? 🙂

Poritiib

Viimaks, et panna sellele postitusele ja bussi vasaku nurga ja rattakoopa taastamisele punkt, oli vaja külge panna uus poritiib (VW kood 251 809 155). Seekord oli teada, et JP Group-i (JP Group kood 1180451170) tiib ei sobi 1:1 külge ning vajab siit-sealt kohendamist. Tegin vajalikud modifitseerimised, puurisin keevituste jaoks ette vajalikud 52 auku ning läks säristamiseks⚡️.

Kasutatud remontpaneelid

DetailVW paneelRemontpaneel
Nurgapaneel251 813 367AHSchofield remontpaneel
Nurgapaneeli ja õhusuunaja liide251 813 361JP Group 1180650670
Nurgapaneeli alumine paneel251 813 357JP Group 1180650570
Küljepaneel251 809 159 BVan Wezel remontpaneel 5870141
Poritiib251 809 155JP Group 1180451170

Kokkuvõte ja järgmised sammud

Vasakpoolse nurga taastamine oli 93 tundi tööd, mille tegin ajavahemikus 11. aprill kuni 2. juuli 2021. Järgmisena võtan ette vasakpoolse külje kuni esimese ratta koopani.

Kommenteeri

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga

%d bloggers like this: