Sobiva bussi otsimine

Sobiva bussi otsimine

Esimesed mõtted või ettekujutus, et tulevikus võiks omada VW väikebussi, tekkis ilmselt 2019. aasta sügisel. Esialgu vaatasin T4 ja T5 kerega California busse. T4 bussidel tundus iseenesest kõik vajalik paigas, kuid miski selle mudeli juures jäi ikkagi häirima ning selle ideega edasi ei läinud.

Järgmine kord, kui tekkis taas mõte, et VW matkabuss oleks ju ikkagi tore lisa, võtsin ette T5 California kuulutused. Kuivõrd T5 hakkas päris meeldima, otsustasin, et seekord võiks juba Kellyle ka natuke tutvustada ideed, et meie masinapargis võiks olla selline tegelane tulevikus. Promovideod, mis sai ilusti koos läbi vaadatud, täitsid oma eesmärki – bussipisik sai meis mõlemas kinnitatud.

Aega läks mööda ning vaatamata sellele, et nüüd me mõlemad olime nõus, et tulevikus oleks maru äge võtta oma reisid ette juba bussiga, langes T5 meie valikust siiski välja. Tagantjärele mõeldes, oleks see ilmselt olnud liiga lihtne ja valmis lahendus ning puudus ka see eriline komponent, mida me oma järgmise kaaslase juures ikkagi ootasime.

Mille kasuks me siis otsustasime? Täpselt isegi enam ei mäleta, aga 2020 kevade poole, tegin otsuse, et VW matkakas peaks olema ikkagi tagamootoriga. T3 oli VW viimane tagamootoriga buss ja vot just see ongi see õige masin, mida me oleme otsinud. Sättisin ilusamad T3 pildid ritta ning asusin ideed Kellyle tutvustama. Peale kiiret presentatiooni olime mõlemad nõus, et see mudel on täpselt parasjagu kiiksuga ja tulevaseks reisikaaslaseks meile igati sobiv materjal.

Otsustasime, et võtame sihikule pigem soodsamad pakkumised, kuivõrd me plaanisime nagunii ehitada masina üles täielikult enda soovide järgi, alustades kogu tehnikast kuni sisustuseni. Küll aga seadsime eesmärgiks, et kere seisukord võiks siiski olla pigem hea ning samuti, mida komplektsem ja originaalilähedasem, seda parem.

Seatud kriteeriumitele sobiva pakkumise saime suve lõpus Facebook-i projektiautode grupist. Masin asus küll Tallinna lähedal, kuid kuna meil nagunii oli planeeritud paaripäevane matk üle lahe, siis otsustasime minna korraga vaadata üle ka selle aparaadi.

Tegemist oli endise saksa sõjaväe isikkoosseisu veadamiseks mõledud 8-kohalise Transporteriga. Eraldusmärkide uurimise tulemusena, võiks asjatundmatuna öelda, et sõidukit kasutas ilmselt Luftwaffe radarimeeskond. Masina seisukord vastas üldjoontes ootustele – kere olukord näis olevat veel päästetav ning 1.6D mootoris oli jaksu piisavalt, et võtmest käivituda ja pakkuda väike proovisõit.

Peale väikest omavahelist arutelu ning kalkulatsioone, andsime omanikule teada, et oleme tehingust huvitatnud ning saame lõplikult lüüa käed paari päeva pärast, kui oleme reisilt tagasi.

Esimene tutvus

Laupäeva pärastlõunal olime reisilt tagasi ning valmis sõlmima tehingut. Kohale jõudes teatas omanik, et täitsa jama lugu on: “See masin vist küll omal jõul ei soovi lahkuda.” Probleem oli tekkinud jahutussüsteemiga – juba väikesema sõidu peale läks mootor keema ja hakkas jahutusvedelikku välja suruma. Otsustasime, et vahetame katsetuseks ära väga kulunud ja kergelt libiseva veepumba kiilrihma ja proovime jahutusüsteemi uuesti õhutada. Natuke pusimist ja sebimist, kuid näis, et need pingutused kandsid vilja. Laadisime mõned kaasa pakutud varuosad bussile, sh ka uue 1,6TD mootori, mille ettevalmistamist oli eelmine omanik juba alustanud. Vormistasime dokumendid ning esimene, 200 km reis lõuna poole, võis alata. Mainin ära, et kuivõrd meie uue kaaslase süda näis tol päeval tuksuvat vaid ausõna peale, siis kaasreisijaks võetud varumootor ei lisanud sellele teekonnale asumisel oluliselt kindlustunnet.

Proovisõidul

Sõit kulges tegelikult täitsa probleemivabalt. Kelly sõitis Audiga järel, et kui midagi peaks juhtuma, saame vähemalt koos otsida lahendust. Liikumiseks valisime väiksemad teed, et häirida üldist liiklust võimalikult vähe. Liikumiskiirus oli maanteel küll suhteliselt reibas 75-80km/h, kuid sellega kaasnev mootorimüra oli niivõrd vali, et kaasavõetud saemehe kõrvaklapid olid igati asja ette.

Kolm ja pool tundi ning 200 km hiljem esimest korda kodus

Mõned detailid meie leiu kohta

Mudel253 Kombi
Mudeliaasta1986
TootmiskohtHannover
Eestis registreerimine04.12.1996
Ostukuupäev19.09.2020
Mootor1,6D 39kW CS
Käigukast 4-käigune ABF
Veoskeem2WD
Istekohtade arv8
Kere värvusRAL 6031 Bronzegrün
Salongi värvusQG9 Saiga (Beige)
Lisavarustus186 – Dreipunkt Automaticgurte auf allen äußeren Sitzplätzen im Fahrgastraum
503 – Dachverkleidung des Laderaumes mit Hartfaserplatte (251)
528 – Außenspiegel konvex, Beifahrerseite rechts
542 – Spezialausstattung für Bundeswehr (247;253)
571 – Integrierte Nebelschlußleuchte
640 – Dauerunterbodenschutz PVC
666- Ohne Lackkonservierung (Dehler)

Kommenteeri

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga

%d bloggers like this: