
Edasised plaanid ja ettevalmistamine keretöödeks
Buss on nüüd mõned päevad kodus olnud ning oleme pidanud plaani, kuidas ja millises järjekorras tegutseda edasi. Esimese asjana võtsin ühe nädalavahetuse kere seisukorra põhjalikumaks uurimiseks. Eesmärk oli saada esmane ettekujutus, millised detailid lähevad kindlasti välja vahetamisele ning mida annab veel päästa.
Esialgne nimekiri vajaminevatest remontplekkidest:
- Vasak- ja parempoolne tagumine tiivakaar
- Vasak- ja parempoolne esimene tiivakaar
- Vasak- ja parempoolne esimene astmelaud
- Vasakpoolne küljekarp
- Vasakpoolse küljekarbi kohale jääva külgpaneeli alumise serva remontplekk
- Vasak- ja parempoolse B-piilari alumise otsa remontplekk
- Vasak- ja parempoolse tagumise nurga alumise serva küljeplekid
- Vasak- ja parempoolse tagumise nurga alumise serva remontplekid
- Vasak- ja parempoolsel küljel, tagasilla välimise kinnituse kohale jääva külgpaneeli alumise serva remontplekk
Lisaks oli selge, et sellele nimekirjale lisandub mitmeid detaile, mida remontplekina pole enam saada või pole mõistlik veel auto küljes olevat originaaldetaili välja vahetada. Seega ootab ees ka üksjagu plekksepa tööd, et mõned vajaminevad tükid ise valmistada.
Kuivõrd oli selge, et suurim ettevõtmine saab ilmselt olema selle kere taastamine, siis järgmine nädalavahetus võtsime juba koos Kellyga käsile salongi kõigest ebavajalikust ja edasiseid töid segavatest asjadest tühjaks tõstmise. Tuleb tõdeda, et sõjaväebussi puhul on see päris kiirelt tehtav, kuna praktiliselt igasugused pigimatid, soojustusvill jms tüütult eemaldatavad materjalid puuduvad.
Kokkuvõtvalt oli nimekiri asjadest, mis tuli välja tõsta, päris lühike:
- Istmed
- Küljepolstrid
- Lagi
- Turvavööd
- Põhajamatid
Mootor, käigukast ja veermik
Tehasest on meie Transporter tulnud 1.6D 39kW CS koodi kandva jõuallikaga, mille plaanime asendada natuke kaasaegsema VW Sharani 1.9TDI 81kw AFN mootoriga. Uue mootori valiku tegime selliselt, kuna nii saame mootorivahetuse lahendada võimalikult originaalilähedaselt ja minimaalsete ümberehitustega.

Praegune ABF koodiga 4-käigune ning 5,89 peaülekandega käigukast, mis ilmselt on pigem mõeldud metsas ja põldudel müttamiseks, on plaanitud samuti ümber vahetada. Hetkel oleme mõelnud, et uue mootori paigaldame mõne kiirema ülekandega 5-käiguse käigukastiga. Näideks diisli kastidest võiks sobida AAS, ASS, 3H, ASR või ehitame hoopis mõne 4.57 peaülekandega bensuka kasti diisli jaoks sobivaks (AAR, AAP, ASL, AST).
Veermiku plaanime üldjoontes renoveerida originaalkujul. Muudatustena võtame kasutusele 16″ Gowesty velgede stiilis MB W124 valuveljed. Sõltuvalt vajadusest, tuleb võibolla teha ka mõningane vedrustuse tõstmine, et need 16″ rattad ära mahutada.

Lõpetuseks
Kuna ilmad hakkasid külmemaks minema, mõtlesin, et lähen teen veel metsavahel viimse ringi, enne kui bussi garaaži alla ära kolime. Sain planeeritud tiiru küll kenasti tehtud, kuid vahetult peale garaaži jõudmist, otustas kütusepaak automaatselt väljutada viimased liitrid suvist diislikütust. Tegelikult oli eelmine omanik meid küll informeerinud paagi kehvast seisukorrast ning ka uus kütusepaak tuli ostuga kaasa, kuid ju siis tahtis buss oma sõna ka siin veel lõpetuseks sekka öelda.
Järgmised postitused tulevad juba keretööde teemalised. Töödega otsustasime alustada kere tagumise osa juurest. Hetkel tundub, et seal ootavad ees kõige mahukamad tööd ning ilmselt ka mitu ebameeldivat üllatust, mis praegu veel välja ei paistnud.
