Natuke kergemat keevitamist, põhjaaluse puhastamine ja muud nokitsemised

Natuke kergemat keevitamist, põhjaaluse puhastamine ja muud nokitsemised

Tagapaneeli taastamine

Enne vasakpoolse tagumise nurga juurde suundimist, otsustasin vahelduseks tehe korda bussi tagumise paneeli (VW kood 251 813 193 H). Seal vajas natuke sirgestamist stangest alla poole jääv plekk ning paaris kohas tuli teha ka mõned lappimised keevitusega. Üldjoontes seekord suuremad üllatusi polnud, mis on loomulikult hea.

Põhjaaluse puhastamine

Juba mõnda aega on olnud ootel olevate tööde nimekirjas võtta bussi põhja alt natuke lahti. Esialgu oli eesmärk eemaldada kütusepaak ning seisusoosjendi, mis mingis etapis hakkaksid segama endasiseid töid, milleks on kuudi põranda sirgestamine ja kindlasti siit sealt ka mõned keevitamised.

Kütusepaak vastas kindlasti ootustele – servades läbiv rooste ja pealt kaetud paksu rokaga. Tundub, et sinna oli aastate jooksul igast huvitamast sõidust tükike pinnasest end kaasa pakkinud.

Järgmise tüki eemdalmine oli mõnevõrra põnevam, kuna igasugune kokkupuude nende seisusoojenditega mul siiani puudus. Iseenesest paistab täitsa huvitav asi sinna alla kunagi pandud. Tundub, et asja põhimõte on võtta salongist, tagumise istme alt, õhku, soojendada see diisli põletamisest saadud soojusega üles ning seejärel puhuda soe õhk juhi jalgadele ja kuudi ette otsa. Veider muidugi, et miks pole kõrvalistuja jalgade juurde kollektorit pandud.

Nähtavasti on tegemist tegemist juba tehases paigaldatud Eberspächer DA6 soojendiga, mis tol ajal olid sõjaväe bussidel baasvarustuses. Visuaalsel vaatlusel võiks arvata, et peale väikest hooldust, võiksime selle tulevikus saada uuesti sooja tootma.

Siinkohal praeguseks põhjaaluste lahtivõtmine lõppeb. Radiaatori torud jms võtame lahti üheskoos mootori ja käigukasti eemaldamisega, kuid seda siis, kui kere keevitamisel on raskuspunkt ületatud. Esialgu on parem, kui buss on veel omal jõul liigutatav.

Muud nokitsemised

Mõnda aega tagasi jäi silma, et üks üsna kurvas seisus kerega ’88 aasta Caravelle tuli varuosadena müüki. Selle masina juures jäi silma pruuni värvi salong, mida üldiselt väga palju ei liigu. Kuna meil on enda bussi sisu plaanis teha heledamates toonides, siis et mitte lasta võimaldust käest, otsustasime sealt nii palju pruuni salongi pudinaid enda varudesse ära tuua, kui kannatas. Kindlasti on kõik sisustusega seonduv hetkel veel väga kauge tulevik, kuid ütleme nii, et mõni pisiasi on vähemalt varutud.

Kommenteeri

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga

%d bloggers like this: