
Parempoolse tagumise nurga korrastamine 1/2
Buss on nüüd ilusti kuivas garaažis ning aeg oli paras teha algust tõsisemate töödega. 29. novembri õhtul alustasin esimeste tükkide välja lõikamise ja lahti puurimisega. Kuivõrd tagumise tiivakaare väljavahetamise vajadus oli enam kui kindel, ei tekitanud esimesed lõiked ka erilist värinat kätte.
Peale tiiva eemaldamist ootasid järgmised probleemsed kohad tähelepanu:
- Tagumise tule taha jääva nö õhusuunaja kast vajab lappimist
- Pagasiruumi põhi on rattakoobaste kohalt läbi roostetanud
- Nurgapaneeli alumise serva ja õhusuunaja liide on tugevalt roostes
- Nurgapaneeli alumine serv tugevalt roostes
- Nurgapaneeli alumine paneel on liitekohast tugevalt roostes
Nurgapaneel
Omajagu vana ning halvaks läinud materjali oli nüüd eemaldatud, seega oli aeg hakata uusi tükke vormima ja asemele keevitama. Esimesena sai uue alumise serva nurgapneel. Vajaliku tüki lõikasin Brickwerks-st tellitud AHSchofield remontpaneelist, mis on mõeldud nurgapaneeli (VW kood 251 813 368) alumise serva taastamiseks. Kasutasin tellitud paneelist vaid alumist riba, kuna remontpaneeli tagumise otsa kumerus ei ühti terves ulatuses päris perfektselt VW originaalpaneeliga. Üldjoontes aga täitsa korralik 1 mm lehest toodetud tükk ja sobib toorikuks küll.
Antud keevitus oli ühtlasi ka elu esimene auto kere keevitamine MIG/MAG aparaadiga. Eelnevalt tegin muidugi paar tundi katseid suvaliste metallitükkide peal, et saada masina tunnetus paremini kätte. Keevitusseade, mida kasutan, on ühefaasiline Telwini inverter, kuhu on ühendatud juurde Ar/Co mix gaas.
Peale poritiiva eemaldamist oli tegelikult hea üllatus, et nurgapaneel ise on tegelikult isegi üpris hea seisus. Üks nurgake vajas siiski natuke ravimist ja pahtli alla peidetud kole mõlk ja auk lappimist.
Õhusuunaja
Järgmisena võtsin ette õhusuunaja (VW kood 251 801 560) ja selle liite nurgapaneeliga (VW kood 251 813 400) lappimise. Õhusuunaja jaoks oleks tegelikult olnud saada ka tervenisti uus remonttükk, kuid kuna olemasoleva olukord ei tundunud veel nii kehv, siis otsustasin minna originaali taastamise teed.
Pagasiruumi põhi
Võibolla natuke üllataval kombel on selle bussi pagasiruumi põhi ootamatult tugeva roostekahjustusega. Võimalik, et siin on tagaluugi tihendi vahelt vesi juba mõnda aega pääsenud salongi, kus see omakorda on pugenud põrandat katva pigimati vahele ning seal on üleliigne niiskus juba teinud oma töö.
Kuivõrd tegemist on pigem ebatavapärase kohaga, seega ei õnnestunud leida ka enam uusi remontpaneele. Hädast aitasid välja Eesti T3 Facebook grupi inimesed, kellel parasjagu olid olemas doonor kered, kust oli võimalik lõigata välja korralikud tükid.
Sillakinnitus
Juba kere esmase seisukorra kaardistamisel, jäi silma, et parempoolne välimine sillakinnitus (VW kood 251 803 198) vajab sellel bussil kindlasti tähelepanu. Kui esialgu proovisin olla optimist ning natuke isegi uskusin, et võibolla ei pea seda nö karpi päris lahti lõikama, mille VW insnerid on välimise sillakinnituse kohale disaininud, siis selles osas eksisin kindlasti.
Peale halvaks läinud metalli eemaldamist ei tundunud asi isegi nii halb enam. Kuna metalli, kuhu keevitada näis olevat piisavalt, siis otsustasin siia mitte hakata remontdetaile hankima, vaid võtta taas natuke siledat plekki ja voltida vajaminevad parandustükid ise valmis.
Järgmises postituses võtan ette C-piilari alumise otsa ja küljeukse siini tagumise nurga taastamise. Uutest paneelidest paigaldan sillakinnituse kohal olev küljepaneeli alumine osa, D-piilari alumise paneeli koos õhusuunaja vahele jääva vahetükiga ja lõpuks ka poritiiva.
Kasutatud remontpaneelid
Detail | VW paneel | Remontpaneel |
---|---|---|
Nurgapaneel | 251 813 368 | AHSchofield remontpaneel |