
Keevitustööde lõpetamine
Aeg oli seal maal, et tuli hakata otsi kokku tõmbama keevitustöödega. Siin postituses tuleb juttu ja pilte siit ja sealt, kuidas viimased roostes kohad selle masina juures saavad värskema ilme. Viimaks koorime bussi kere täitsa paljaks ning viime töökotta, kus teostatakse põhjaaluse liivapritsimine ja lõplik värvimine.
Aknaraamide taastamine
Peale aknaklaaside eemaldamist oli oodata, et siit tuleb mõningast keevitustööd juurde, mida esialgu oli keeruline prognoosida. Keeruline seetõttu, et läbiroostetanud kohad asusid kenasti tihendite all peidus ning väliselt ei pruukinud midagi valesti paista. Rohkem vajasid tegelemist esiakna alumised nurgad ning vasaku keskmise küljeklaasi alumine serv. Küljeukse ja tagaluugi aknaraamid vajasid minimaalset sekkumist.
Alumise esivõre plekk
Plekk (VW kood 251 805 037 A), kuhu kinnitub alumine esivõre, oli sellel bussil algselt päris viisaka välimusega. Oli küll näha, et üks väiksem osa vajaks välja lõikamist ja uue metalliga asendamist, kuid see ei tundunud midagi keerulist. Pigem valmistas natuke muret asjaolu, et tegelikult selle pleki ja kere risttala vahel olev liide on seestpoolt üsna roostene. Kuivõrd praegu veel ei tundunud mõistlik selle pleki tervenisti eemaldamine ning uuega asendamine, siis üritasin praegu seda liidet seal võimalikult palju liivapritsiga puhastada. Parim lahendus see polnud, kuid ilmselt mõneks ajaks kestab.
Reisijateruumi põrand
Reisijateruumi põrand, kaubaruumi põrand (VW kood 253 801 403 C) või kuidas keegi seda soovib kutsuda. Antud bussi puhul pigem reisijateruumi põrand, kuivõrd see on akende ja 8 istmekohaga buss. Tegelikult on natuke sellest põrandast olnud juba juttu ühes eelnevas postituses, mis rääkis töödest vasakpoolse külje juures. Vasakul küljel läks vahetusse sisemine ja välimine küljekarp. Nende osade vahetamine eeldas, et korda tuli teha ka põranda serv, mis oli kokku liidetud küljekarpidega. Seekord oli eesmärk esmalt eemaldada põrandaplekilt suuremad mõlgid ning seejärel lappida ülejäänud väiksemad augud.
Ilmselt oli seda bussi eelnevas elus kasutatud maakivide vms raske vedamiseks, mille tagajärjel oli põrandale tekitatud üsna tugevat muljumist. Võib öelda, et ainult selle põranda sirgestamise peale kulus 7 tundi tööd. Tulemus sai kindlasti algsest olukorrast parem. Tulevikus, kui selle põranda katame mingi jäigema materjaliga, ilmselt vineeriga, siis eeldatavasti võiks see lahendus jääda nüüd üsna stabiilne ja tasane.
Ilmselgetele väikestele aukudele lisandusid töö käigus üsna ruttu suuremad ja ebameeldivamad augud, kui olin põrandapleki mootori poolsest servast eemdaldanud katva hermeetiku. Selle bussi juures töötades olen nüüdseks saanud korduvalt näha, kuidas VW kasutatud hermeetikul on uskumatult hea võime varjata tugevat roostet.
Uksed ja tagaluuk
Peale uste inspekteerimist selgus, et keevitustöid on vaja teha parempoolse esiukse, küljeukse ja tagaluugi juures. Seejuures otsustasin, et tagaluuk läheb vahetusse, kuna õnnestus leida veidi kergema vaevaga taastatav toorik.
Tagaluuk
Leidsin toorikuks ühe Caravelle GL tagaluugi, mille alumine serv oli üllataval kombel väga hästi säilinud. Küll aga oli selle luugi juures probleem, et see on saanud kunagi natuke muljuda ning millegipärast oli aknaraami ülemine serv roostest päris koledalt puretud. Taastamiseks õnnestus lõigata meie sinise doonorbussi tagaluugi küljest kõik vajalikud tükid.
Kokkuvõte ja järgmised tegevused
Postituses välja toodud tegevused toimusid ajavahemikus juuli 2022 kuni august 2022 ning nimetatud töödele kulus 90 töötundi. Need olid ühlasi viimased plaanipärased keevitustööd selle bussi juures, mis tähendas, et viimaks oli aeg sealmaal, et sai eemaldada kerelt kõik võimaliku, mis on lahti polditav.
Augusti lõpus sõidutasime bussi töökotta, kus teostati kere alumise osa liivapritsimine ja värvimine. Samal ajal sain ise alustada eemaldatud silladetailide taastamist. Järgmises postituses tuleb juttu sildade komplekteerimisest ja kere seest ja väljast värvimisest.